Saturday, October 15, 2011

Hurtbullar

Jag har länge önskat att det fanns någon typ av dans/hopp/lek/bollspel/rörelsegrej som man kan gå på med Dante, men inte hittat något som passat.
Man kan ju inte tro det när man ser mig kanske men jag gillar att röra mig och tycker det känns viktigt att ha med sig det från man är liten.
Så säger Jenny att friskis har ett familjegympapass, där både vuxna och barn tränar tillsammans.
Där var vi idag. jag, Jenny och Maria med våra kultingar.
Och gud så roligt Dante tyckte det var! Ja, jag oxå.
Han följde rörelserna som instruktören visade, sprang, vevade med armarna, hoppade, ålade, skakade på rumpan och älskade varenda sekund.
Fast när vi tog fram madrasser och skulle vila lite mot slutet så viskade han:
'Mamma, varför ska vi ligga här bara?'
'Ja nu måste vi ju vila när vi sprungit o tränat så mycket, så man är alldeles trött'
'Men jag är inte ett dugg trött mamma, jag vill inte vila, jag vill träna mera!'
Mammas duracellgrabb.
Vi löste medlemskort på direkten, nu är lördagsmorgnarna bokade!

No comments: