Sunday, October 23, 2011

Raslös och fantasilös

Lördagen startade med gympa.
Himla härligt och roligt och jag blev lite svettig minsann.. man e ju inte vältränad direkt.
Resten av dagen var oplanerad och som vanligt får jag lite restless legs av det.
Speciellt eftersom det var ett sabla regnande oxå, men efter många timmars pusslande, degande, läsande, kurragömmande och 'nu vill inte mamma leka mera' så drog vi på oss regnställen och tog ut cykeln på en tur.
Att det ska ta emot så bara för att det regnar lite!
Dante älskar det ju och jag.. jag älskar det inte ett jäkla dugg men jag överlever, vi får frisk luft och fröet får rusa lite energi ur benen vilket behövs.
Vi laddade upp med chips och kollade en film tillsammans innan det var natten och lights out för liten skatt.
Jag steppade runt i ring så sabla rastlös var jag.
Kunde börjat med överskåpet i tvättstugan men hade inte alla grejor hemma så då struntade jag i det.
Kände för att börja riva ner skåpet i köket men det för ju ett sabla väsen och det kanske är onödigt när flingan ligger ett par meter bort.
Jag har hundra grejer jag kunde ha gjort, men det blev inget gjort utan jag kröp i säng med min bok istället och läste tills jag blev helt vindögd.

No comments: