Tuesday, October 4, 2011

En riktig måndag

Måndagar är väl inte den roligaste och piggaste dagen på veckan kan jag tycka.
Inget annorlunda med den här veckans måndag.
Vi städade ur bilen när vi kom hem, eller, jag städade bilen, Dante låg på mage i tvättstugan och tittade i sina böcker han fått med hem från kompisen i helgen.
'Stora maskiner', 'Lilla röda traktorn', lastbilar' och allt vad de nu hette, ojoj vilken lycka.
Bilen dammsögs och tömdes på skräp men när den skulle tvättas utvändigt insåg jag att de munstycken jag har nu är för stora, sedan rörsnubben bytte även utekranen vid renovering av tvättstugan.
Istället satte jag igång tvättmaskin, dammsög inne, packade upp efter helgen och allt det där roliga man har att pyssla med.
Lagade mat, diska, stoppa skatten i badet, natta fröet, duscha, vika torr tvätt och lägga undan den, hänga upp en ny omgång och sedan fastnade jag , stående, vid tv:n och Hollywoodfruarna. Alltså de där damerna är... speciella.
Så blev det inget mer vettigt gjort den här måndagen.
Nu måste jag snart ta och sparka igång mig och ta tag i nästa projekt..

No comments: