Sunday, October 9, 2011

Söndagsfix

Jag vaknade vid halv 7 ungefär.
Dante hade ju inte somnat förrän vid 23 nästan kvällen innan då vi var på kalajs, så han sov vidare, vaknade till och tittade på mig i tre minuter medan jag sov räv och somnade sedan om. Klockan åtta klev jag upp och Dante han sov till halv tio! Holy smokes!
Efter frukost och allt det där drog vi på oss arbetsstassen och gav oss ut trädgården.
Vi krattade löv, rensade, klippte ner en massa buskar och sånt som ska göras inför hösten.
Två minuter senare var gården täckt av löv igen. Alltså jag bor på fel sida vägen! Grannen mitt över har inte så mycket som ett löv på sin gård och jag hinner ju för bövelen inte kratta och sopa undan innan det är fullt igen..
Vi hade en del ärenden att uträtta men jag hann inte med riktigt, mat lagades och åts innan vi gav oss av hem till mormor May. Vi var där och fikade i en dryg timma, hem igen, och fixade med tvätten och sånt där bestyr, mat igen, Dante önskade pannkakor så pannkakor fick det bli och vips så är det kvällen.
Nu äter vi lite lördagsgodis..
Gud alltså, jag måste ta tag i mig själv..

2 comments:

Sandra said...

Va duktiga ni är :) här var det soffläge hela helgen nästan..

Linda said...

Åh vad härligt för er, det är välbehövligt emellanåt!