Monday, October 31, 2011

Slösöndag

Vi skulle ha åkt till Lysekil för att hälsa på vänner som flyttat till nytt hus.
Men, det var något knas med telefonerna för oss så vi fick inte tag på varandra.. Himla trist.
Jag och Dante hamnade i någon sorts limbo där vi inte visste vad vi skulle hitta på. Tiden gick och vi hörde inget från kompisen.
Frampå eftermiddagen tyckte jag att det var försent ändå att ge sig av, vi var båda rastlösa som bara den så vi trotsade regnet och gav oss ut.
Föste klättrade vi upp på taket, jo... vi.. Dante fick stå stilla på det platta garagetaket och hålla sig fast vid ett ställe. Inte ultimat så klart med vad fan ska jag göra? Jag måste ju åtgärda det som ska fixas och när han somnat är det ju becksvart ute och om jag inte låter honom komma upp på taket så står han på stegen och tjatar och det är knappast bättre det.
Hur som helst, upp på taket, rensa hängrännor och få en planka på plats så att det slutar att storma in en massa löv och sedan snö på altanen.
När det var klart krattade vi ihop löv i en bamsestor hög och lekte i den.
Dante tjöt av skratt.
När vi gjort slut på en massa energi var det riktigt skönt att komma in i värmen igen, få på oss torra kläder och ägna oss åt lugnare lekar igen.