Wednesday, December 17, 2008

Backe upp och backe ner

Idag har jag släpat runt röven på promenad i flera timmar.
Jo, faktiskt.
I morse skulle vi ju till BVC och passade på att gå en extra promenad på en dryg halvtimma.
Så var det dags för babyrytmik i Herrestad.
Jag drog på regnskyddet, på med luvan och gympaskorna och promenerade dit.
Det tog en timma och tio minuter i motvind och mestadels nerförsbackar.
Jag laddade med lussebulle och skumtomtar innan det var dags att knata hemåt igen.
Jag pinnade på lite hårdare, nu var det ju hemväg o skitsamma om jag svettades kulor.
En timma och en kvart klarade jag alla uppförsbackarna på.
Nu är jag eftersvettig, frusen och lite stel i de gamla benen.
Jag tycker jag är värd ett långt varmt bad!!
Guuud så skönt!!
Men först ska jag diska, tvätta, dammsuga, torka golv, laga mat, äta, mata min son, underhålla honom tills det är mat och läggdax för honom och förhoppningsvis hinna måla några köksluckor oxå.
Jag får leta fram ett par raggsockor så länge.

9 comments:

Tjoxen said...

Du kommer inte att måla idag heller...

Linda said...

Mikael: vill du bli mitt medium?? Du e ju grym!

Tjoxen said...

Ok, men då måste vi träffas och hålla handen....

Linda said...

Mikael: e inte det fusk? saida o brudarna fixar väl det där över telefon?

Tjoxen said...

Duuu vill ha mitt nummer! Jag ser igenom de där tricken huur lätt som helst!

Linda said...

Mikael: hahahaaa. (sa han som ville hålla handen) Det får bli brev. C/O Hemmets Journal??

Tjoxen said...

Det var du som ville hålla handen!!

Linda said...

he said, she said..

Mirijam said...

Get a room.