Wednesday, December 3, 2008

Byte av ett nöje mot ett annat

Idag var det filmklubbskväll på schemat.
Mamma skulle vara barnvakt.
Första gången jag lämnade mitt barn ifrån mig i mer än bara en kortis.
Kändes riktigt konstigt att säga hej då...
Jag stannade på torp köpcentrum för att handla åt AC, då ringer telefonen.
Malins man, där vi skulle på träff på kvällen.
Malin är superdålig så allt är inställt.
Jaha... nu är jag ju ändå på Torp..
Jag har barnvakt...
Shoppingtajm!
Nu ska jag bläddra igenom varenda klädställning, jag ska ta gott om tid på mig, flanera, kolla in i varenda en affär, komma hem med säckvis med kläder, skor och krimskrams!
Ah, jag hittade inte så mycket och helt ärligt var jag på "äh jag orkar inte prova" humör, men ett par tights, en kofta, smink, ett armband och några bodys till tarzan blev det iaf!
Såg ett par coola chinos på Gina.. Ångrar att jag inte tvingade mig att prova.
Men, jag var hemma igen vid 6.30.
Mormor kunde knata hemåt många timmar innan hon räknat med.
Nu ska jag tvinga mig att måla en vägg.
Inte ett dugg lust idag men.. nä, jag får ta mig i kragen.

No comments: