Thursday, December 11, 2008

Sabla magmun!

Det var så himla mycket jag inte hade en jäkla susning om gällande att vara mamma.
Bland annat om hur det är att ha en kräkbebis.
Jag har sagt det förut.
Jag säger det igen.
Om inte den där helvetes magmunnen mognar snart så bli jag vansinnig!!
Idag den vart förjävlig.
Efter några byten på dagen var det dags för pyjamasarna.
Jag lade Dante för natten.
Han kom inte till ro så jag gick in efter en stund.
Tarzan var genomblöt.
Lakan genomblött.
Plastad frotte under lakanet genomblött.
På med ny pyjamas, hämta nya lakan.
Dante kräks under den lilla färden från skötbord till säng.
Naturligtvis prickade han förutom sig själv (pyjamasen) de rena lakanen jag höll i handen.
Nä.....men faaan...
Bara att fortsätta raka spåret till tvättkorgen.
Tillbaka till skötbordet, ny pyjamas.
Nu kräks han medans jag knäpper knapparna i pyjamasen.
Aaaaaarrrrrggggghhhhhhhhhhhhhhhhh........................
Bara att knäppa upp dem igen.
Ny pyjamas, nya lakan.
Nu ligger han äntligen och sover.
Lite, lite fuktig på ena axeln.

No comments: