Tuesday, December 16, 2008

Nä...

Jag har inte målat idag heller.
Men jag har grejjat med annat.
Jag började med att sätta upp en stjärna i Dantes fönster.
Skulle bara hämta en krok och stötte på en sax jag letat efter.
Går och lägger tillbaka den i lådan där den ska ligga.
Där på bänken ligger ljuslyktan jag köpte i dag.
Jag går för att hämta värmeljus till den.
Stöter på ett blocklus jag kan ha i lyktan jag också köpte.
Glömmer värmeljuset och fixar med lyktan. Ställer ut den på trappan.
Kommer på att jag glömt ta in posten, hämtar den och går igenom den.
Sätter in ett viktigt brev i pärmen.
Ser julkortet jag fick och kommer på att jag glömt mina i bilen.
Går för att hämta dem, men hittar inte mina tofflor.
Letar efter dem och snubblar över en påse som står dumt precis innanför dörren till rummet där jag har alla mina ouppackade lådor.
Försöker hitta en bra plats att knö in den där påsen på.
Hittar ingen bra.
Kommer på att jag ju har mina julsaker i en kartong därute.
Börjar leta efter den.
Staplar de andra kartongerna.
Flyttar alla madrasser och kuddar till ett ställe.
Samlar ihop de så gott som oanvända gamla träningsredskapen i en hög.
Sorterar lite till bland bråten och hör tarzan grymta.
Kommer på stjärnan jag håller på att montera och återgår till det.
Ser att jag måste dammsuga allt borrdamm jag glömde städa upp igår.
Går för att hämta dammsugaren, får syn på datorn och sätter mig där.
Nu ska jag vika tvätt.

1 comment:

Charlies mamma said...

Hahhaaaa, ja en sak leder till en annan hela tiden, känner igen mig ;)!