Friday, December 5, 2008

Fredagen snart avklarad

Det gick jättebra på babysimmet idag.
Dante dök två gånger!! Hans första två dyk.
Han var jätteduktig och grät inte alls efteråt vilket jag tolkar som att han tyckte det var helt okej oxå!
Ja, sedan skulle vi ju duscha och byta om och få lite smink på snoken och fiffa håret en gnutta, vi skulle ju trots allt fika på stan.
Jag hade med mig en nödlösningsmössa, ifall ifall.
När jag fått in Dante i bilen fick jag stå på utsidan i snöblandat duggregn och fläkta mig under armarna lite.
Svettig.
Men inte genomsvettig, trots allt en framgång.
Vi fikade på stan, satt väl i en dryg timma och tarzan var hur gosig som helst. Han skrek inte ens när jag bytte hans genomblöta kräksiga kläder mot nya torra.
AC var helt förvånad,
"så här länge har jag inte träffat honom innan, då han inte skrikit en enda gång"
Normalt sett hade han ju haft ett par, tre utbrott under en timmas tid.
Skönt att det blir bättre!!

I kväll har vi vart och snyltat mat hos mormor och morfar som är barnvakt åt Dantes kusiner.
Jag har tryckt i mig både choklad och prinsesstårta.
Gäddhänget fladdrar värre än någonsin.

1 comment:

Anonymous said...

Hej!
Ja Tarzan va riktigt ljuvligt "snäll" eller medgörlig ska man väl kalla det,riktigt roligt att se :),men jag vet av egen erfarenhet att det går sakta men säkert framåt med allt vad det gäller våra små liv. så om 15 år så hahahaha ( undrar hur mycket grått hår vi har då) kramiz A-C