Monday, December 29, 2008

Nyårslöften

Ja.. jag har börjat att fila på mina löften inför 2009.
Förutom det där eviga löftet om att gå ner en massa i vikt, träna som fan och bli snyggare än någonsin så har jag kommit på några mindre ytliga löften.
Jag ska:
- Styra upp mitt språk. Jag svär alldeles för mycket! "Du har dåligt ordförråd" säger mormor May och fnyser.
Hon har alldeles rätt. Nu är jag ju mamma och en förebild för min lille knodd. Jag vill försöka vara en bra sådan.
- Renovera i mitt hus. På allvar, jag har tamigfan inte gjort ett förbannat skit på flera veckor. Jävla slacker.
- Vara mer fokuserad när jag är på jobbet. Nu är det årsavslut och det märks att jag vart en ammande yrhöna med sömnbrist.
- Sluta söka efter det jag aldrig kommer att finna.

13 comments:

Tjoxen said...

Varje gång du svär dör en kattunge.

Anonymous said...

Du svär mycket o även skriver orden om du läser muhahahaha

Sofie said...

När jag gick i högstadiet svor jag en hel del. För att sluta bad jag alla i min omgivning att slå mig, hårt längst upp på armen. Jag va öm kan jag lova men de hjälpte!!

Gott Nytt År!!

Kram

Mirijam said...

Varje gång du äter godis dör en till.

Linda said...

Mikael, Mirijam: Tomma hot fungerar tyvärr inte på mig:)

Sofie: Ajjj, ja det låter ju effektivt förstås.
Gott nytt till dig oxå, och väkommen hem till swiiiden!

AC: bedrövligt är det.

Anonymous said...

haha du e ju inte direkt den störste djurvän jag känner så biter verkligen hoten om döda katter på dig :) A-C

Tjoxen said...

Varje gång du äter något onyttigt så utför jag kvalificerad kvinnomisshandel, fast på ett snällt sätt så klart. Jag är ju snäll liksom!

Mirijam said...

Tomma hot? Varje gång du svär eller äter godis i bloggen från och med nyår kommer det upp en blodig kattunge i min blogg.
Vågar du chansa?

Tjoxen said...

Blev du sjuk? Blev Dante sjuk? / En som faktiskt bryr sig :)

Tjoxen said...

Mirijam är ju mer morbid än jag :)

Tjoxen said...

Mirijam är ju mer morbid än jag :)

Linda said...

Hjälp...
Mirijam: vi får se hur mycket du får att göra, kan ju bli riktigt roligt det här:))
AC: hrmpff
Mikael: nä nu jäääävlar!!
Mikael: nä, vi är inte sjuka:)

Tjoxen said...

Åh va bra att ni är friska!! Jag är sjuk. Men jag offrar mig.