Saturday, December 27, 2008

Är det värt det?

Det här med att bada...
Det är ju superskönt att ligga där och laxa sig, men man ska ju tvätta sig oxå.
Min rutin har alltid varit att först duscha och tvätta håret.
För jag vill ju inte lägga mig smutsig i vattnet som jag sedan ska slappna av i.
Jag har satt i balsam och hällt upp badvatten.
Så ska man ju tvätta ur balsamet och om jag nu inte har någon olja eller skum eller så i vattnet så kan jag ju skölja ur det där.
Men detta får ju till följd att jag ändå måste duscha för att tvåla in mig och tvätta bort det där balsamet jag just slirat runt i.
Ska man sedan använda rakhyveln så, ja det ger sig ju själv att man inte kan hålla på med det i stillastående vatten som man samtidigt vistas i.
Nu har jag då vänner som hävdar att sådan här procedur behöver det inte alls bli.
Jag försökte ändra på detta idag genom att kliva i badet torr.
Tvättade håret och sköljde.
Vattnet blev skummigt och läskigt.
Sedan skulle man ha i balsam i håret jag just sköljt i det där skummiga vattnet.
Ja...sedan då.
Skölja i det skummiga vattnet igen?
Och tvålen då?
Tvätta mig med det där vattnet, simmigt av schampoo och balsam?
Äh fy vad vedervärdigt.
Det slutade med en riktig dusch.
Hur gör ni??

3 comments:

Anonymous said...

Ja herregud vad ska du med badkar till sån procedur.Jag lägger mig i badet torr,tvättar håret o sköljer i badet sen i med balsam ligger o gottar mig sen tappar jag ur vattnet o så tvålar jag in denna underbara lilla kropp med en ljuvligt doftande tvål sätter igång duschen o för den över huvudet o vips så e jag ren som en ja vad säger man? jävligt ren bara o ska rakhyveln va med så börjar jag där o gör färdigt alla frisyrer med den o sen fyller upp badkaret önskas mer info så slå en pling kram :-)

Tjoxen said...

Detta är verkligen ett bekymmer att ta upp. Jag tror jag ska skriva ett blogginlägg om detta.

Mirijam said...

Jag tappar upp vatten, lägger mig torr (om jag är normalsmutsig, inte o jag nyss tränat eller så), tar duschen och blöter håret, tvättar det med schampoo och sköljer (sååå skitigt hår har man ju inte, att det är äckligt att ligga i det löddret.
Har i balsam (eller inpacking om jag vill festa till det), lägger mig ner och läser och vickar på tårna ett tag och sen börjar jag tappa ut vattnet och då ställer jag mig upp och rakar det som rakas skall, duschkrämar mig och sköljer bort duscgkräm och balsam, KLART1