Thursday, December 25, 2008

Julafton

Som vanligt bjöds det på brunch hos mormor May.
Lika smaskens som vanligt och himla roligt att träffa lite släkt.
Efter det åkte vi hem så Dante fick ta en av sina powernaps och jag fick piffa till mig inför denna högtidskväll.
Det bar av hem till brorsan lagom till Kalle och frosseriet inleddes med glögg och pepparkakor med cambozola.
Sedan var det så klart julbordsdags.
Åh vad jag tycker det är roligt när bordet är fint dukat, levande ljus tända överallt, det luktar gott, barnen fulla av förväntan och alla är uppklädda och stiliga.
Jag blir på så himla härligt humör!
För en gångs skull glufsade jag inte i mig en massa mat utan åt alldeles lagom.
Det hjälper till när det sitter tjusiga donnor i små klänningar som äter likt sparvar runt bordet.
Man tänker liksom till en gång extra innan man hämtar tallriken full för tredje gången.
Efter maten blev det en liten promenad för min del.
Dante kunde inte slappna av och sova så jag tog honom i vagnen och slirade runt på hala vägar i mina höga klackar.
Han somnade lagom tills tomten skulle komma och vaknade när han gått igen.
Han hann iaf vara med och riva lite i de paketer jag inte hunnit öppna.
Vi fick såååå många fina paketer!
Jag älskar att få paket och i år hade jag ju flyt när jag fick öppna Dantes oxå.

6 comments:

Tjoxen said...

Vilken söt mamma du är som låter din alldeles egna son missa sin allra första julafton och sin allra första jultomte. Hade jag blivit utsatt för det så hade jag förevigt varit bitter...... :P

Linda said...

Det var en halvfull tomte med göteborgsdialekt. Jag tror att uppleva den tomten hade vart ett större trauma.:))

Tjoxen said...

Vi var jämnställda och krävde en kvinnlig tomte i år. Hon protesterade men vi kvoterade in henne. Lillstackarn (den minsta) blev livrädd och helt förvirrad. Nä, tacka vet jag klara könsroller!

Tjoxen said...

Var tomten far till barnet också? :-O

Linda said...

Mikael: nej den tomten var lite för well done för att vara en oxfilé i min smak. Lite mer medium vill jag ha dem.

Tjoxen said...

Lite blodig så i mitten.. Så det smakar bättre.. Utseende som en oxfilé men smak av lamm? Kanske i 30årsåldern? Om du vill gifta dig så har jag ett hett tips på en där du inte ens behöver byta efternamn ;)