Tuesday, December 30, 2008

Velar

Vet inte hur jag ska göra i morgon...
Har två alternativ.
Båda är underbara och kommer bli hur mysigt o trevligt som helst.
Problemet är jag.
Depp, deppigare, deppigast.
Nja, inte deppigast faktiskt men deppigare iaf.
Känner bara för att sitta hemma och klämma på min knubbiga bäbis, kolla på fyrverkerier ute i trädgården och skåla med mig själv i ett glas skumpa.
Sedan dra täcket över huvudet och somna i en kvart innan matdags.
Men samtidigt kan umgänge med trevliga människor vara exakt det jag behöver när jag är lite blå.
Så är det ju allt det där som att ta taxi på nyårsafton med en bäbis (har de ens bilstol?) nä, då kan jag lika gärna köra själv, eller sova borta med tarzan som vaknar stup i kvarten, nä då vill jag heller vara hemma när jag yrar runt i nattmössan...
"Men kom och var med och käka iaf!"
Joo... det förstås.. fast då är jag ju ändå ensam och tragisk vid 12 slaget.
Eller inte alls ensam faktiskt, jag har ju världens finaste bäbis så klart.
Fast han har inte skäggväxt, bred bringa och lägger en arm om mig när vi skålar in nya året.
Å andra sidan slipper jag stå brevid när alla runtomkring kurar ihop sig, pussas i fyrverkeriskenet och ler lyckligt gapandes ett GOTT NYTT ÅÅÅÅÅR.
Pros and cons....
Ah vi får se vad det blir.
Godis, lite svordomar och kräksfläckar är givet.
Ta mig fan.

6 comments:

Caroline Josefsson. said...

Hallo tjejen. Är du jag? Ett tips från en som vet hur det där känns. Gå ändå. Till vilken fest som helst. För en sak är säker, trots att det kan kännas skönt att "vara hemma och mysa med bäbis" så känns det någonstans ändå lite "Fan, att jag inte gick ändå" och då är det lätt att tycka ytterligare lite mer synd om sig själv. Tänk att du sticker dit en stund och sen hem igen, många fördelar och det känns bra i hjärta och huvud.

hejaheja.
Kram

Sofie said...

Halloj!
Jag e så glad att jag slipper nyårsproblemet om vart, hur man ska fira =)
Mitt flyg hem från Australien lyfter 23.59 så de e va jag ska göra. Säga gott nytt år till min flygplansgranne!!

Puss o kram o gott nytt år!!

Linda said...

Cajo: men heej! Ännu en blogg för mig att läsa ser jag:)
Ja... du har säkert helt rätt.
Jag har ännu inte bestämt mig dock... men jag får väl rycka upp mig.
Gott nytt år och hoppas du får en superrolig kväll!

Sofie: Då ska jag skåla mot himlen och tänka på dig vit midnatt!
Hoppas du får en smidig resa hem.

Tjoxen said...

Åh, jag tycker du ska ta mini i bilen och åka iväg. Sen pussar du på Dante när de andra pussas..

Linda said...

Mikael: så får det bli!

Tjoxen said...

Bra!