Tuesday, February 24, 2009

Dagsverket avklarat

Dante är grymt förkyld och lite hängig.
Väldigt grinig.
Stackars liten.
Han strävade på och pressade sina röstresurser till bristningsgränsen under flera timmar förut.
Efter ett välbehövligt bad av den nerkräksade bäbiskroppen fick han en stor flaska "välling" och somnade gott i mammas famn.
Jag har haft några timmar på mig att grejja i köket idag igen!
Dock känner jag mig lite småhängig med grym huvudvärk som kommer ifrån mina nackmuskler vilka är som spända stålfjädrar.
Den gamla kraschade ryggen värker och jag känner tydligt att jag inte är en ung rosenknopp längre utan fullt utslagen och skrumpen i kanterna.
Hur som helst så hade jag ingen lust att andas in en massa stinkande ångor i dag så jag borrade upp handtagen på de fyra luckor som vart färdigmålade istället.
Nu väntar jag på att en laddning tvätt ska bli klar, sedan känner jag mig färdig för idag.
Välling för natten kokad, kläder och andra nödvänigheter packat inför i morgon då jag ska jobba och goset vara hos mormor igen, disken avklarad.. ja jag tror jag kan krypa i säng utan att få dåligt samvete.

No comments: