Monday, February 9, 2009

Here we go again...

Pratade med dietisten idag.
Redogjorde för hur allt gått med nollning av kosten.
Att jag ger honom "välling" på Nutramigen och rismjöl.
Berättade om Dantes diarré, att han fått lite prickar i ansiktet osv.
Hon trodde att det kanske var ris han reagerade på.
Jag ifrågasatte och sa att han ju faktiskt är dokumenterat allergisk mot Nutramigen och att han ju aldrig fått det i de mängder han får nu.
Först ammade jag och han fick det i tillägg.
Sedan fick han ju mer och mer fast mat och Nutran utöver det.
Hon ställde sig mycket frågande till att han skulle ha Nutramigen överhuvudtaget och letade anteckingar av läkare om varför han skulle fortsätta få det när han är allergisk.
Hon hittade inget.
Men hon tyckte inte det var en bra idé att fortsätta med Nutramigen utan nu har vi fått byta till något som heter Neocate.
Det är hypoallergen modersmjölkersättning, från födsel.
Vi ska börja om nollningen av kosten från början med det tillägget i stället.
Luften gick ur mig fullständigt.
Hur ska jag orka?
Hur ska Dante orka??
Känner för att gråta en skvätt, för både mig och min skatt.
Men, man ska inte ta ut något i förväg..
Kanske blir det inte lika illa som förra gången...
Kanske sover han bättre på detta..
Kanske orkar jag mer...

2 comments:

Ingrid said...

Håll ut! Håll ut! Håll ut!
Jag lovar, du kommer att klara det. På nåt konstigt sätt verkar man göra det... Världen är allt bra finurlig ibland!

Linda said...

Jag tror du har rätt :)