Friday, February 20, 2009

Fredagsmys

Idag har vi jobbat igen och i bilen hem somnade knubbet.
Jag lyfte över honom till vagnen så han fick stå ute och sova en stund medans jag rafsade runt i garderoben lite.
Försökte hitta något snajsigt för ikväll var vi och käkade middag på restaurang minsann.
Vi hade en liten avtackning för en kille på jobbet.
Jag käkade oxfilé provencale med råstekt potatis.
En helt sjukt stor portion som jag proppade i mig det mesta av, så vansinnigt gott var det!
Dante var superduktig, lekte, skrattade och gick från famn till famn.
Han blev förstås lite trött mot slutet och jag var övertygad om att han skulle slockna i bilen hem.
Jag hade förberett med mat, filtar och grejjer så det bara var att bära in till sängen.
Icke.
Han gick in i andra andningen och var hur uppspelt som helst när vi parkerade på gården.
Efter att ha lekt och herjat en stund så har han iaf slocknat och jag har kollat på Let´s Dance i en kvart.
Idag unnar jag mig att ta lite ledigt från renoveringen, så nu ska jag koka en laddning "välling" till tarzan, sedan blir det sängen och en glansig tidning späckad med vackra kläder på lika vackra människor och vackra prylar och möbler i vackra hem.
Jag hoppas få inspiration, inte ångest.

No comments: