Friday, February 13, 2009

Fredagen den 13

Idag fyller Danteskruttefisen 8 månader.
Om fyra månader är han 1 år.
Helt galet.

Idag har jag jobbat hela långa dagen, suttit med revisorn och gör bokslut.
Jag hade visst bättre koll på läget än jag trodde.
Skönt.
Jag hade med mig en liten kusin till Dante därifrån, bytte ut henne mot mitt mirakel hos mormor innan vi åkte hemåt.
Där flyttade jag knubbet från bilen till vagnen och promenerade hem till mormor igen och satte mig vid dukat bord.
Dante och kusinen har lekt hela kvällen, badat och busat och haft jätteroligt.
Mamma har tryckt i sig onyttigheter oavbrutet och repeterat mantrat: "på måndag på måndag på måndag" i skallen, samtidigt som jag tittade på en snärta som skakade den minimala rumpan i en spetsleotard i Let´s dance.
Försökte föreställa mig själv i den där dräkten.
Ja, just den där hade jag kanske kunna ha som en snajsig handske på någon fancy tillställning, men en liknande...
Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju.

No comments: