Monday, February 23, 2009

Manic monday

Ännu en dag med revisor avklarad och bokslutet är snart klart!
Jag blir såå trött i skallen efter dessa dagar, man är på helspänn och räknar och räknar och räknar timme ut och timme in.
Åkte därifrån med huvudvärk.
Dante var hos mormor hela dagen och vi fikade en stund med henne innan vi åkte hemåt.
Så vart det samma som vanligt ungefär med disk, tvätt, bad av litet barn, plocka, plocka, plocka, koka välling inför kväll och natt och så var det dags för välling och mys i soffan innan jag pussade godnatt och lade knubbet att sova för natten.
Han slocknade redan klockan 19 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så nu har jag hunnit att måla klart fyra luckor och måla häftgrund på alla de andra 19 skåp och lådorna!
Sablar va göööööött!
Nu håller jag på att frysa ihjäl här för dörrar och fönster står på vid gavel för att vädra ut en massa stinkande målarångor så vi inte dör av förgiftning i natt.
Sedan väntar dusch och kanske jag orkar läsa det där glossiga magasinet ikväll innan jag slocknar.

6 comments:

Ingrid said...

du är LÄSKIGT effektiv! hur f-n orkar du?

Linda said...

jag koffeinkickar och sockerchockar mig själv mest hela dagarna.

Tjoxen said...

Ingrid: hon får energi av vild sex med okända människor under helgerna.

Ingrid said...

Mikael: med den kunskap jag som småbarnsmorsa har så faller sig ditt påstående föga sannolikt ;-)

Tjoxen said...

Ingrid: Jag vet, hon lever ett liv likt en nunna

Linda said...

Nunna, var rätt ord!