Sunday, February 1, 2009

På besök i Säve

I fredags efter jobbet åkte vi till Säve för att hälsa på Kikki och Neela.
Jeanette och Jens kom oxå dit för att umgås.
Fantastiskt trevligt att träffas.
Så till den milda grad att när vi kände att det började bli lite mycket gäspande emellan pratet upptäckte vi att klockan var 3,40!!!
Min första tanke var förstås att tarzan kommer att vakna om ungefär två timmar, jag måste verkligen slänga mig i säng på stört och stensomna.
Tyvärr hade jag vräkt i mig ungefär ett halvt kilo godis under kvällen så jag var sockerchockad till tusen och kunde verkligen inte somna.
Min skatt ville ha mat strax efter 4 och när han var matad hade blodsockernivån stillat sig såpass att jag slumrade in.
Hämtade skatten till min säng när han vaknade nästa gång och lyckades få honom att slumra en stund till innan han var färdigsoven för den natten.
Han fick ligga och prata, dra mig i läpparna, nypa i näsan och försöka lirka upp mina ögonlock en stund innan han tog till sitt kraftigaste vapen och lade en laddning i blöjan.
Då kom mamma äntligen på benen.
Neela hade jagat upp Kikki tidigare och hon hade tillräckligt med krafter för att baka scones åt oss.
Jösses vilken lyx!
Vi satt länge och mös vid bordet innan Dante och Neela behövde sova en stund.
Jag och Kikki tog en promenad i vackert väder och våra barn somnade gott i sina vagnar.
Sofie och Creedo hann komma ut och säga hej på oss innan det var dags för oss att åka hemöver.
Jag tuggade godis hela vägen för att hålla mig vaken.
Tant Jeanette leker med knubbet

Bedårande Neela och mamma Kikki

No comments: