Tuesday, February 17, 2009

Den här dagen

Idag har jag jobbat hela dagen.
Det var en sådan där skitdag då jag satt med en uppgift i flera timmar.
Jag har inte fått ordning på det ännu.
Ibland känner jag mig verkligen helt rubbad, sitter och stirrar på siffrorna men kan knappt lägga ihop 1+1.
Jag skyller allt på sömnbrist och amningshormoner.
Jo, det är flera månader jag slutade amma men jag är i min fulla rätt att skylla på det i minst en eller ett par månader till.
Det tar väl ett tag innan kroppen styrt upp sig igen..
Eller?
Hämtade miraklet hos mormor efter jobb.
Jeeez vad man saknar honom efter bara dessa timmar!
När man möts av en liten filur som lyser upp när han ser mig och krånglar sig i mormors famn för att komma loss och få hamna i armarna på sin feeder, så får jag en klump i halsen och kan knappt prata utan blir lika lallande och drägglig som knubbet.
Det är kärlek det.
Knappt hann vi komma innanför dörren hemma innan det var dags att klä på sig igen och släpa hängröven i snön bort till den sista föräldragruppträffen.
Trevligt som alltid, knubbet skötte sig utmärkt och jag tackade nej till fika.
En riktig utopi närapå.

Nu är det dags att måla!
Rollin´rollin´rollin´...

No comments: