Tuesday, February 17, 2009

Kardborrefötter

Jag tycker inte om fötter.
Jag har nog till och med lite fotfobi.
Tycker det är direkt obehagligt om någon kommer när mig med sina fötter.
Ryser av bara tanken faktiskt.
Att ta i någons fötter skulle jag möjligen kunna tvinga mig till med handskar på fyllan och en kräkpåse tillgängligt.
Förutom Dantes fötter givetvis.
De kan jag stoppa i munnen och smaska på som om de vore finaste choklad.
Problemet är att mina egna fötter är av typen som skulle behöva konstant omvårdnad.
Filas, raspas, slipas, badas och smörjas.
Dels är det ju så förbannat tråkigt att jag skiter i det bara därför, men jag rör ju ogärna vid mina egna fötter oxå.
Nu är det som om jag går runt med kardborre på hälarna.
Jag släpade med mig överkastet halvvägs ut i köket i natt utan att märka något.
Det satt fast i kardborren på vänsterfoten.
Tyckte det gick tungt o funderade om jag fått klumpfot innan jag upptäckte att det hängde flera meter tyg efter mig.
Får nog ta tag i det där nu..

3 comments:

Tjoxen said...

Du får mig att må illa av fötter

Ingrid said...

Jag tycker du ska se det lite mer positivt! Det kan ju vara väldigt praktiskt med kardborrar, du slipper ju t ex nerkasade strumpor ;-)

Linda said...

Ingrid: Ja det är sant. Problemet brukar snarare vara att de knappt går att få dem av mig.