Saturday, February 28, 2009

En härlig dag!

Idag vaknade jag av en massa tjoande, tittar upp och möts av ett snorigt tandlöst flin som tittar på mig genom spjälorna i sängen.
Alltså man bara dör av kärlek.
Jag lyfter upp klimpen och vi gottar ner oss i min stora säng.
Tarzan visar sin kärlek genom att slita och dra i näsa, läppar och hår, petar i ögonen och in i munnen, sparkas i magen och river på bröstet.
Jag försöker visa hur man klappar fint och försiktigt men möts av en frågande blick och ett stort flin innan han får ett kärleksanfall igen och börjar riva i sin ömtåliga mamma.
Dags för mamman att få kaffe och smeta på en ny dos (overksam) rynkkräm.

Idag styrde vi hybriden mot härliga Lysekil för att hälsa på familjen Persson.
Eftersom jag o Dante kliver upp i gryningen var vi ute i stan en stund innan Perssons fått på sig kläder så vi tog ett varv i stans affärer innan det var dags för fika.
Jag besökte givetvis FREDS VÄRLD. Världens bästa barnklädes/inrednings/livsstils affär.
Väninnan stod bakom disken och vi babblade o kramades och jag visade stolt upp mitt frö som tålmodigt lät sig kramas och klämmas i kinderna.
Givetvis hade jag med mig en påse därifrån.
Ett par coola brallor till tarzan med ett "Rockefella" tryck över rumpan, ett par turkosa tossor och fräna robot wallies blev inhandlat den här gången.

Hemma hos Perssons bjöds det på värsta flådiga lördagsmiddagen med entrecote, hasselbackspotäter, sås och sallad. Mumma!
Vi åkte hem med bilen fullproppad av bäbisleksaker och möbler som lille Ludwig växt ur och nu låter min lille marodör få leka med.
Roligt! Tusen tack!

Nu har knubbet precis somnat och jag mår illa av allt godis jag har fullt bestyr att proppa i mig.

Borde måla för nu är det några dagar sedan igen...

1 comment:

Anonymous said...

Flådig o flådig det e sånt vi äter till vardags annars hahaha
Ludwig tänker på Dante sa han ikväll han tyckte det va sååå roligt o leka med honom!! Vilka snuttisar vi har Linda.