Friday, February 25, 2011

Både tid och pengar har en förmåga att försvinna allt för fort

Igår åkte vi en tur till köpcentrat för att lämna tillbaka de två paketen med kakel jag köpte 'just in case'.
De behövdes inte eftersom jag tack o lov insåg mina begränsningar och inte kaklade så där som jag inbillade mig skulle bli så fint men ge en jäkla massa spill.
Alltså, tillbaka med kaklet och en tusing tillbaka ner i fickan!
Wii.
Den gick dock åt i ett nafs eftersom jag hittade en mycket tjusig fönsterlampa, mat, lite böcker till skatten på rean, två par tofflor till små fötter, varav ett par att ha på dagis som jag letat efter hela vintern.
Mockasiner i all ära, men de hänger ju som bananer efter en löptur över golvet och flingan riskerar ju livhanken i dessa snubbeltofflor.
Har allt tittat på dessa tofflor innan men inte gillat tanken på att klä mitt frö som en liten pajas.
Men i brist på fynd av halkfria tofflor till ett vettigt pris får han ränna runt i dessa randiga kreationer med en broderad 'spacecat' på på foten.
Pajas vare ja..
Väl hemma igen ville fröet demostrera hur fort han kunde springa i sina nya tofflor o hej å hå vad det gick.
Jag blev stående och bara tittade på honom en lång stund när han sprang, lekte och grejade.
Fy fasen vad stor han blir..
Min tjocka lilla bäbis som alldeles nyss hängde i baby björn 20 timmar per dygn är nu en stor kille, som ritar huvudfotingar och kan räkna till 20..
Helt galet vad som händer de här först åren..
Den här stora lilla killen somnade som en stock efter att ha fått i sig en flaska välling och två böcker om 'Nisse' lästa för sig.

No comments: