Thursday, February 24, 2011

Fixar och trixar

Så är alla kakelplattor på plats!
Fixen tog typiskt nog slut när det var fyra plattor kvar att sätta, så det vara bara att hoppa i Priusen och åka för att inhandla en ny säck.
Men, nu är den biten avklarad, härligt!
Imorgon ska jag börja foga, skulle visst vänta tills fixen satt sig ordentligt innan jag stampar runt på golvet.
När jag städat upp efter oss igen och krånglat mig ur arbetsbrallorna (som jag en gång kunde dra av och på mig utan att knäppa upp vare sig dragkedja eller knapp utan minsta problem. No more I tell ya.) åkte jag för att hämta fröet hos mormor som passat upp på honom medans jag o morfar grovarbetade.
När vi var hemma igen, med magen full av mackor, fortsatte kvällen i aktivitetens tecken och när allt det där nödvändiga varjedag grejjandet var avklarat fortsatte jag att montera mitt huslarm.
Alla rörelsedetektorer och rökdetektorn satte jag upp häromkvällen och igår skulle jag få upp lite magnetkontakter, centralapparaten och manöverpanelen.
Centralapparaten ska sitta vid 1a telefonuttaget och där har jag haft datorn.
Jag har tänkt flytta den och skåpet den och alla modem och sånt finns i, men som vanligt inte fått tummen ur att göra det, men så det blev det då äntligen gjort igår.
Sladdarna hade jag dragit i en sån där skena, och den skulle förstås bort den med.
*Riiitchh*.
Tapeten följde med.
Såklart.
Det var bara att ge sig ut i garaget, dra fram målarfärg och måla dit lite färg.
Passade på att måla på några andra ställen oxå när jag ändå var igång.
Jag stod med skruvdragaren i högsta hugg när jag hör att 22 nyheterna drar igång och jag kom på att jag var tvungen att hänga en tvätt och komma mig i duschen innan jag hävde mig i säng, så jag fick avsluta innan jag var helt klar.
Men det blir färdigt ikväll, kan ju ändå inte grejja i lilla toan.

No comments: