Saturday, February 5, 2011

Ups and downs, all in one day

Vi gav oss av mot Brastad för besök hos AC med familj med en semlekrans i baksätet.
Vi tog en promenad till affären för att handla lite lördagsgodis och hämtade upp Malin o hennes frö på vägen.
Väl hemma igen, rejält genomblåsta av stormen blev det en himla massa fika, kaffe och lek för våra små.
Vi vinkade hejdå framåt fyratiden och det märkets på Dante att han inte sovit middag, ju tröttare han blir, desto vildare lekar för att hålla sig vaken blir det.
Han rullade runt med ögonen efter femtio meter i bilen, men jag lyckades peta in en barncd i bieln och gapade pippi långstrump o köttbullar i näsan sånger hela vägen hem samtidigt som jag retade gallfeber på min trötta stackars skatt med att kittla honom och hålla på så att han inte skulle somna.
Inte trafikfarlig alls...
Vi kom iaf hem.
Mat, lek, bus, dusch av vrålande liten, pjammisar på, välling, läsa bok, snark.
Jag hade precis satt mig med en hög viktvätt i soffan när jag hörde hur flingan började hosta inne i sängen.
Jag fryser mitt i en rörelse och spetsar öronen likt ett rovdjur som hör ett misstänkt prassel i djungeln.
Låter inte bra.
Jag ilar.
Spyan var ett faktum.
Vi hann tack o lov ut i badrummet så spya nummer två och tre kom i handfatet.
Jag är på gränsen till nervsammansbrott över det där satansjävla kräkandet.
Stackars mitt frö..
Han fick lite röda utslag i ansiktet under dagen och det blev värre under kvällen.
Borde kanske blivit mer orolig än jag blev för nu undrar man ju om det kan vara så att han fått i sig något han inte tål..
Nu lär jag väl inte sova en blund i natt heller utan bara hovra över honom med två fingrar på pulsen.

No comments: