Monday, February 28, 2011

Playdate

Jag hasade mig ur sängen på söndagsmorgonen.
Eftersom det blev så himla knäppt med sovtider kvällen innan så blev natten därefter.
Jag hällde i mig ett par koppar kaffe på fastande mage innan jag började med sockerintaget och strax var jag någorlunda vaken.
Fick sms av Jenny som frågade om vi ville hänga med till Leklandet.
Yes!
Det går ändå inte att vara utomhus och leka eftersom det ligger ett tjockt lager blankis över all snö och det är förenat med ren livsfara att vistas utanför grusade vägar.
Vi gav oss av och var där i lite drygt tre timmar.
Grymt uthålliga ungar vi har.
De satt ju inte stilla en minut i sträck ens utan klättrade, åkte rutchkana, cyklade och hoppade i bollar så kinderna glödde.
Det tog inte många minuter innan skatten slocknade i bilen på väg därifrån.
Jag tänkte ignorera hemmet och alla sysslor en stund och vila en timma jag med, men de stora blå slogs upp så fort han träffade sängen och sedan var det lönlöst att ens tänka på att vila.
När han sedan somnat för kvällen tänkte jag foga i lilla toan.
Men, först flyttade jag larmcentralen och grejade lite med det där.
När jag väl kom mig ut i toan började jag med att skrapa överflödig fix och tvätta rent plattorna.
Det tog en bra stund o sedan var det plötsligt läggdax.

No comments: