Monday, February 7, 2011

Nya tårar

Även idag var det gråt och tandagnisslan vid dagislämning..
Åh.. mitt hjärta..gud som jag tycker synd om honom.
Det är ju lämning för alla barn på en och samma avdelning = dantes 'gamla' avd, före klockan halv 8 på morgonen.
Sedan går alla barn med sina fröknar till respektive avdelning.
Dante lämnas ju före halv 8 så han lämnas ju på sin gamla avd varje morgon.
Han blir även fruktlöst ledsen när de ska gå därifrån.
Och nu har han börjat bli jätteledsen vid alla 'uppbrott'
Tex när de ska sluta leka och sätta sig och äta, eller klä sig och gå ut osv..
Jag talade med ena fröken på nya avdelning imorse om att jag vi kanske ska prova om jag lämnar efter halv 8, då tar de ju emot honom på nya avd istället, så slipper han åtminstone ett jobbigt moment, med att behöva lämna sin älskade gamla avd.
De tyckte att det var en bra idé, för något måste göras nu tyckte de..
Måtte det hjälpa..

No comments: