Wednesday, February 23, 2011

Bara resten kvar

Igår kom vi ännu en bit på vägen mot att få klart lilla toan.
Alla plattor är färdigsågade för rör av olika sorter, så nu är det bara att lägga fix och trycka dit dem.
Sedan ska det fogas, toamöbler ska på plats och lister ska upp...
Jag har bestämt mig för att ta in offerter på tvättstugan.
Den måste verkligen göras nu.
Brunnen svämmar över om man häller på för mycket vatten för fort, mattan runt den har släppt så vattnet går inunder, kranen läcker och det rinner vatten nerför väggen där våtrumstapeten släppt så det kommer fukt där det inte ska.
Alltså måste det göras asap.
Jag ger mig gärna på att dra ur matta, tapet och göra en del underarbete, men att kakla och det där, det får vara.
Det tar för lång tid för mig.
Att dra fram alla grejor och sätta igång vid åtta, halv nio på vällen då Dante somnat, funkar inte.
Så, jag hoppas att det inte kostar en förmögenhet att få det gjort.

1 comment:

Sandra said...

Gud vad härligt, vad duktig du är! Vill oxå börja hemma, känner mig mer taggad än någonsin men pga hans dumma lägenhet så får vi vänta med toaletten, beställa resa, byta innerdörrar och bokar bandagar, I-problem:)