Saturday, February 5, 2011

På A svarar jag ja, på B måste jag nog googla

Jag bombarderas med hundratals frågor varje dag från min lilla flinga.
Saker som
Dante: Mamma varför flyger molen?
Jag: Det blåser på dom så de åker iväg.
D: Vad finns det i molnen?
J: Det kan finnas regn eller snö elle kanske hagel.
D: Mmm. Var kommer molnen ifrån?
J: De bildas vid havet
D: Ja.. var är havet?
J. Det ligger därborta *pekar*
D: Vi fiskade krabbor i havet med Lucas.
J: Ja just det! Det gjorde vi.
D: Det bor många djur i havet!
J: Ja det gör det.
D: Hur många djur bor det i havet?
J: Det bor hur många som helst.

Dante sitter på pottan och undersöker sin anatomi.
D: Mamma vad är det för nåt?
J: ... det heter ollon.. var rädd om det du!
D: Vad gör man med det?
J: Man kissar med det... och sånt..
Ett par dagar senare när han badar:
J: Så får du tvätta snoppen med.
D: Ska jag tvätta ollonet oxå?

Han har precis kissat på pottan, reser sig och tittar på kisset
D: Är det mjölken som jag kissade ut nu?
J: Ja, det är det!
D: Varför är det inte vitt?

D: Hur sitter stjärnorna fast?
J: De sitter inte fast, de liksom bara.. hänger där på himlen...
D: Hahahahaaaa nej det går ju inte

Wiseass.

2 comments:

Åsa said...

Underbart! :)

Linda said...
This comment has been removed by the author.