Friday, February 18, 2011

Först jobb, sedan fredagsmys, så jobb igen

Mamsen erbjöd att hämta min sockersmula på dagis igår, så att jag kunde pila ut till köpcentrat för att införskaffa lite mer kakel 'just in case'.
Kommer visst bli en del spill så som jag vill kakla har jag insett.
Bäst att vara förberedd.
Jag lyckades givetvis att handla lite andra nödvändigheter, som ny nattkräm till min rynkiga nuna och en annan ansiktskräm som säkert inte har minsta effekt på någonting.
Men den var iaf ekologisk och på reapris.
Alltid något.
Åkte för att hämta min skatt och där bjöds det rostmackor med marmelad och ost.
Bland det bästa jag vet.
5 stycken pressade jag i mig utan att ens bli mätt.
Det lägger sig som bomull runt hängröven.
Dante fick ett ledsenutbrott för att han inte fick.. stackars mammas lilla allergiker..
Vi gav oss av hemåt i kvällningen och när skatten var nattad åkte arbetsbrallan på.
Dags att prima!
På flaskan stod det att man bör påbörja spackla eller vad man nu ska göra, inom ett dygn.
Jag ska ju börja kakla på lördag morgon..
Men ikväll ska jag gumma(fuktspärra) golvet.
Alltså primade jag golv och en bit upp på väggen bara, så ikväll får jag prima resten av väggarna och gumma golvet.
Men först ska vi fredagsmysa, mitt frö o jag.

No comments: