Wednesday, February 9, 2011

Saker förändras men är ändå som vanligt

Vardagsrutiner.
Livet bara försvinner i en strid ström av måsten och rutiner.
Men jag klagar inte, jag är så jävla lyckligt lottad i många avseenden att bara tanken på det kan ge mig gåshud emellanåt.
Däremot kan jag önska att det inte behövde vara så inrutat, livet..
Men såvida man inte sitter på en hel driva av stålars så är det ju så det får vara, med jobb, dagis, räkningar, försöka spara lite för att kunna göra något kul på semestern, kanske resa någonstans och förhoppningsvis har man lyckts spara tillräckligt för att man ska kunna äta något annat än havregryn när man blir pensionär och att ens frö har några kronor i någon typ av sparande..
Visst kan jag önska ibland att jag var lite mer wild and crazy, sålde hus och allt däri och tog min skatt på en världsomsegling.
För 15 år sedan kanske jag hade gjort slag i saken men jag har blivit fegare och bekvämare med åren.
Jag vill inte längre jobba 20 timmar per dygn i ett halvår för att spara ihop pengar och ge mig ut i vida världen.
Jag nöjer mig med 8 timmar och en charter.
Som det kan bli..
Hur som helst, igår var det vardagsrutiner som gällde igen, och så fick jag äntligen friskat upp frisyren med några slingor.
Måste köpa silverschampoo idag..

No comments: