Tuesday, February 8, 2011

Svar på kommentar

Den här kommentaren kom under mitt inlägg 'Självrannsakan' ifrån Anonym.


Det här var det värsta jag hört!!!!
Hur kan du hålla på och hota ditt barn så???
Det kallas barnmisshandel!!!!!!!
du är ju inte klok!!!!!!



Ok..
Det värsta du hört?
Läser du inte tidningar?
Kollar du inte nyheter?
Det värsta jag har hört är barn som plågats, våltagits, svultit och torterats till döds av sina föräldrar.
Barn som sett sina mammor våldtas och fått livet slagit ur sig av sina pappor.
Barn som tvingas prostituera sig, låta sig utnyttjas i händerna på människoas för att överleva.
Bland annat..
Jag håller med om att det sätt som jag ibland tacklar Dantes trots på inte är rätt sätt att gå tillväga, men att det är barnmisshandel, det vet jag inte om jag håller med om förstås..
Jag försöker göra mitt bästa för att ta hand om mitt frö på ett sätt som förhoppningsvis ska resultera i att han växer upp till en självständig, trygg, empatisk, ja en bra människa helt enkelt.
Och nej, jag gör inte rätt i alla lägen.
Är det ens möjligt att få alla rätt i föräldraskapstestet?
Jag skulle ju lätt kunna ha en blogg där jag bara satte in fina foton på diverse skojsigheter vi hittade på med en bildtext som bara bestod av rosor, och gulligull och herregud vad allt är hunkydory.
Har man barn så vet man att så är det inte, inte på riktigt, inte hela tiden och jag har valt att skriva om hur valda delar av vårt liv och vår verklighet är.
Både bra och dåligt.
Men aldrig så dåligt att det skulle kunna klassas som det värsta du kan ha hört.

7 comments:

Anonymous said...

Jag tycker att du är en dundermorsa! Dem som säger att barn inte drar fram en förälders värsta eller bästa sidor, har inga barn..
Man älskar de små glinen högt, och får inte dem någon som helst tillsägelse någon gång gör dem inte till bättre människor heller. Vi lär av dem och dem av oss.
Att kalla detta för misshandel är ju rent jävligt skrivet! Vilken idiot säger något sånt??!
Kram från 'En f.d ensamstående mamma'

Linda said...

Tack snälla!
Jag kan bara hålla med dig i alltihop.
Kram

Linda said...

Tack snälla!
Jag kan bara hålla med dig i alltihop.
Kram

Mirijam said...

Men herregud vilken IDIOT! En idiot skyddad från allt i hela världen.

Hade jag fått en krona för varje gång jag hört en förälder säga "ja men då går jag då, hej då" så hade jag varit ziljardär vid det här laget.
Jag hoppas att du inte tog åt dig minsta smula förutom på ett draåthelvete-vis av den störtlöjliga kommentaren!

PUSS på dig supermorsan!

Linda said...

Tack Mimsan!
Puss på dig!

Sandra said...

Människor säger jag bara o dessutom lämnar en anonym kommentar, suck! Du är världens bästa mamma till Dante så bry dig inte om en sån dum kommentar!

Kram

Line Legén said...

En sådan kommentar bottnar säkerligen i den anonyma personens egna dåliga samvete över ett uselt föräldraskap. Alltid lättar att döma andra än att se sig själv i spegeln. /line