Sunday, March 29, 2009

Rofyllt och skönt

Jag bestämde mig för att ett varmt bad nog skulle kännas skönt för onda ryggen och spolade upp vatten.
Släckte lampan och tände stearinljus sådär riktigt tillgjort mysigt.
Jag hoppade i när det var halvfullt.(ja, utan hela min tidigare procedur)
Jag gled runt i oljan jag använt i Dantes badvatten innan och tänkte att jag snart skurar hål i karet för att jag använder det och måste skura efter varje gång.
Blundar och glider ner i det heta vattnet.
"Uuuuuäääääääääähhhhääää"
Avvaktar...
"UUUUUUuuuääääääääääääääääääääääääääääää"
Kliver upp, sladdar lite i den halkiga botten och spänner till ryggen lite.
Ajj.
På med handduk, in och trösta, in med napp, droppar på bäbisen från våta hårtoppar som gör honom ilsken.
"Uuuuuuuäääää"
Leta fram en ny handduk, vira runt skallen, i med napp, klappa om.
Då så..
I badet igen.
Slappnar av, doppar håret i det oljiga vattnet helt olikt mig, stretchar ena benet lite.
"Uuuuuuääääähhhh"
.....
"Uuuuuuuäääääääää"
Kliver upp lite mindre försiktigt och halkar lite mer och spänner till ryggen lite ondare.
Samma procedur som innan.
Orolig bäbis.
Bäst att skynda.
Tänder lampan, blåser ut mysiga stearinljus, duschar snabbt.
Barnet sover fridfullt.

No comments: