Tuesday, March 3, 2009

Först nytta, sedan nöje.

Idag har det vart jobb, hämta tarzan hos mormor, hem och äta, in i bilen, åka till Maxi och bränna en femhundring (lätt gjort) innan vi äntligen var hemma för kvällen.
Vi har myst i soffan och busat på golvet.
Jag har övergett gåstolen för tillfället för att se om han får fart på sitt "krypande".
Plus att nymålade luckor är så lagom motståndskraftiga för hårda törnar av den där.
Dante somnade inte förrän halv 9, men jag lade honom i sängen nästan en halvtimma tidigare.
Inget gråt eller skrik, bara en massa resonemang, joller, tjut och herjande med kuddar och täcke i sängen innan han slocknade av egen maskin.
YESSS!!
Då fick jag släpat fram målarburk och pensel och målade andra och sista lagret färg på luckorna.
Om allt går enligt planen borrar jag upp handtag i morgon kväll.
Dåp är det bara luckorna på städskåpet kvar..
Ytterligare 2 luckor alltså.
De är så stora och otympliga att jag dragit mig för att ta tag i dem.
Hoppas de får plats på diskbänken så jag kan skrapa tapeten av dem.

Nu- sängen och en ny glossigt tidning!

2 comments:

Tjoxen said...

playgirl magazine?

Linda said...

Mikael: givetvis:)