Saturday, March 14, 2009

Filmkväll

Igår var mina underbara filmklubbsvänner här.
Jag fick en supercool fönsterlampa i inflyttningspresent av dem.
Gulligt!
Fredagen den 13e till ära hade jag fixat med en läbbig thriller men när den var laddad i spelaren stod den bara och tuggade innan den sa att det var fel på skivan.
Ah, så jäkla typiskt!
Som tur var hade jag en gammal film skräpande här hemma som vi kollade på i stället.
En drama med Naomi Watts och Edward Norton som heter "Kärlekens slöja"
En mycket positiv överraskning som fick högsta poäng av oss allihop.
Efteråt bjöd jag på 90tals nostalgi i form av klämgrillsmackor och sallad.
Faktiskt riktigt mysigt att sitta där och plocka bland alla smaskiga pålägg och ostar och komponera sin egen macka.
Det blev lite sent och min flinga hade ännu en natt då han var oroligare än vanligt.
Trött som bara den idag.
Jag kröp ner tillsammans med miraklet när det var dags för hans förmiddagslur.
Efter 25 minuter ringer telefonen och Dante far upp som gubben ur lådan med ögon stora som tefat.
Somna om var inget alternativ.
Men det blev en massa snask över från igår och jag har ju gravidkläder kvar i garderoben...

No comments: