Thursday, March 19, 2009

Lätt kommet, lätt förgånget

I förrgår upptäckte jag att sulan på mina älsklingsskor hade gått av på mitten.
Skit.
Idag var vi tvugna att handla lite mat och åkte ut till Torp köpc för att fixa med skorna samtidigt.
De hade inga nya, hade haft fler som kommit in med samma problem, pengarna tillbaka.
Även om det var grymt trist att slitas ifrån ett par sådan pärlor så satt det ju fint med 450 spänn så här sista helgen innan lön.
Var tvungen att gå till apoteket och gick förbi tipsbutiken. Kom på att jag hittat några gamla tipslappar i väskan som jag borde kolla.
"Kan du vara snäll att kolla de här nitlotterna" sa jag till damen i kassan.
"Nämen, du har vunnit 221 kronor"
"Va fan säger du" ropade jag som om det var miljonen hon pratade om.
Glad i hågen köpte jag en ny sådan där tipspåse, handlade på Apoteket och Maxi och vips så var alla pengarna slut.
Plus lite till.

No comments: