Wednesday, March 4, 2009

En plågad gammal kropp

Idag blev det bara halvdag på jobbet.
var inne och bytte en lampa i bilen i förra veckan och blev då påmind om att bilen skulle vart servad för 1200 mil sedan.
Oopss.
Den lämnades in idag, jag körde dit, fick skjuts därifrån och hämtade mitt mirakel hos mormor.
Vi hann med en fika innan jag drog på mig gympadojjorna tog Dante i vagnen och promenerade ut för att hämta bilen.
Vi stuvade in oss i bilen och åkte ut till Torp köpc för att handla lite.
Jag tror nog jag omsätter en heltidslön för någon därute..
Vi fick iaf köpt det jag var på jakt efter, en grymt cool "korg" gjord av gamla återanvända bildäck att ha Dantes leksaker i.
Blev skitbra!
När allt det där vanliga var avklarat, som mat, tvätt (min tvättkorg var tom i en microsekund!!) och bad och min trötta lilla bäbis somnat var det ju dags att dra fram borren, skruvmejseln, måttband och sätta igång att sätta upp handtagen på köksluckorna.
KLAAAART!
Så jävla gött!
Ja, jag har ju städskåpet kvar förstås... men det drar jag igång med i morgon.
Nu är min rygg helt fördärvad och värker som fasen, men jag hoppas att ett varmt bad och sängläge gör att den är fit for mammabarn träning i morgon bitti.

2 comments:

Sivan said...

Grattis!! Hatobjekt som stjäl positiv energi är så himla goa att bli av med. Härligt!! :) Efter städskåpet, vad är nästa projekt?

Linda said...

Sivan: verkligen! Nästa projekt blir mitt dressingroom! Sedan är det bara resten kvar :))