Wednesday, March 4, 2009

Uppe innan tuppen..

I morse vaknade min son klockan 04.48, pigg som en lärka.
Jag var inte lika pigg..
Så fort jag slöt ögonen var han där och rev, jag öppnade dem och möttes av ett glatt tjut och vevande armar.
Han fick herja i sängen, klösa och sparka på mig till efter 6 innan jag orkade släpa mig upp. Skulle ju ändå åka till jobbet..
Älskade, älskade unge.
Mamma behöver sova!!
Annat är det för kompisen som kom till öf häromdagen och gäspade stort.
"Jag har nog sovit för mycket, Alma sov från 18.30 till 7.30 och jag lade mig tidigt så det blev nog lite för många timmar för mig."
Jag kände för att greppa hennes hår, kasta henne från sida till sida och vråla rakt ut av avund.
Men jag log älskvärt och sade: "Ja man kan bli trött av det med! Men vad skönt att hon sover så bra!" och tog stora klunkar hett kaffe som brände i halsen.

No comments: