Thursday, March 26, 2009

Stora framsteg

Trots den vedervärdiga natten har tarzan tagit stora kliv framåt i utvecklingen denna strålande vårdag.
Mamman hade ansträngt sig lite och lagat kyckling med broccoli till miraklet.
Han tackade genom att äta säkert 1½-2 msk!!!
Vid två måltider!!!
Jag höll på att storkna av glädje och kände hur jag blev alldeles tårögd.
Om det ändå kan hålla i sig nu!
Jag vet att läkaren sagt att jag inte ska oroa mig, att det är jättevanligt bland allergiska barn som haft det jobbigt med magen, att de kommer igång senare med maten, men hur det än är så oroar jag mig.
Det kan inte hjälpas.
Så, det där kändes förbaskat roligt!

Framsteg nummer två var att han reste sig hela vägen till stående helt själv för första och andra gången idag!
Genom att hålla sig i möbler givetvis.
Så inbillar han sig ju att han kan gå på riktigt, släpper taget och promenerar iväg.
Med blandat resultat.
Han stöp på örat en gång och den andra gången hann jag med att rädda honom.
Lilla vilde.
Men han är en hejare på att gå ändå måste jag säga.
För sin ålder.
Idag körde han runt med sin lära gå vagn med mig tätt intill bakom, släpper taget, går några steg, stannar, vänder, går några steg igen innan mamman tyckte det gick lite för fort, blev nervös och lyfte upp honom.
Kanske skulle fundera lite på det där med hjälm ändå..

No comments: