Monday, June 15, 2009

Blodvite, barnkalas och träning.

Idag ramlade min sockervadd utför mormor o morfars trappa.
Bara två trappsteg tack o lov men tillräckligt högt för att det skulle bli skrapsår på kinderna och ett jack i munnen som sprutade blod.
Det värker verkligen i hela mammakroppen när ens barn skadar sig.
Han repade sig för att hålla hov för kompisarna lite senare.
Ett mellanstort barn, fem små barn och lika många mammor hade det supertrevligt och härligt i solen på altanen.
Vi käkade kallskuret, en riktigt lyckad potatissallad jag gjorde och istället för tårta blev det nybakt rabarberpaj med vaniljvisp.
Jag har inte ätit bara en bit idag kan jag säga..
Kalaset varade till långt in på eftermiddagen så trevligt var det.
Hur många foton tog jag då på detta trevliga?
Noll.
S K A M L I G T!
Dante var helt förbi av trötthet och gick inte att hålla vaken längre än till 18 tiden utan att det skulle bli på gränsen till plågeri.
Mormor kom ner och kollade på tv här och vaktade det sovande barnet medans jag och kompisen åkte och gympade med en massa andra hurtisar på Friskis utomhusgympa.
Det känns att det var ett tag sedan sist.
Jag hade nästan glömt hur kul jag tycker det är att träna..

No comments: