Saturday, June 27, 2009

Nytta och nöje

I dag hade tapeterna kommit!
Lördagskvällen är räddad!
När vi hämtat demåkte vi hem för att äta.
Min flis åt lite gröt.
När han ätit färdigt det lilla fick han ett frågande uttryck i ansiktet.
Sedan kom en kaskadspya farande.
Jag tolkade det som att han inte ville ha efterrätt...
Vi avvaktade en stund för att se om det kom mera, men flisen verkade fullkomligt normal igen så vi åkte till Brastad en sväng för att hjälpa kompisarna att packa upp deras flyttlass till nya fina huset.
Jag hade en högljudd igel vid benet som gjorde det omöjligt för mig att göra något som var till hjälp tyvärr..
Men förbaskat trevligt var det att träffa alla mysiga människor.
Nu är vi hemma igen.
Igeln däckade i bilen.
Tror det är de tre tänderna som plågar honom, tillsammans med värmen.
Stackars liten.
Nu ska mamman tapetsera.
Men först en iskall öl i trädgården.
Kanske jag ska feströka till den...

No comments: