Monday, June 8, 2009

Skönt flyt

Här råder febril aktivitet så här på måndagsmorgonen.
Tvättmaskinen har snällt tvättat två laddningar.
Jag har vikt en hög tvätt som väntade på att få komma på sin plats i skåp och lådor.
Lakanen hänger på tork i solen. Än så länge är det sol iaf.
Jag drog ett varv med dammsugaren med tarzan klängandes på maskinen, vilt gapandes.
Jag är sjukt nyfiken på vad det är han gormar åt den om.
Han lägger sig på alla fyra brevid och följer mycket intresserat när munstycket viner över
golven.
Han ska prompt stå framför mig så att jag får försöka snika runt honom och se till så jag inte kör över de små tassarna.
När vi dammsugit klart var flingan helt slut, fick sin älskade flaska och slocknade med den i munnen.
Nu sover han gott och jag har hunnit torka ur högskåpet i badrummet som hade ett lager damm/hårspray som täckte hyllorna.
Jag har ringt och flyttat fotograferingen på fredag från 11 till 10.
Jag har lagat lunch som jag tuggar i mig just nu och snart är det dags att diska innan vi drar till öf och möter upp kompisar.
Känns skönt att det är ny vecka efter en helg då jag kände mig fullständigt eländig, slutkörd och halvdeppig.
Hoppas den fortsätter i samma sköna stil.

No comments: