Thursday, June 4, 2009

Promenad och shopping

Dagen började med promenad som alla andra torsdagar.
Idag var vi dock bara två utav vanligtvis fyra mammor som vallade våra ungar.
Vi hamnade i min trädgård efteråt och tog en lightfika (äpplen) då vi båda provat bikinisar och inte var speciellt nöjda med resultatet.
Våra busungar herjade runt och hade himla roligt.
Som vanligt jobbar mammorna febrilt för att hejda stenar, löv, kaninbajs, jord, gräs och insekter att försvinna in i små ljuvliga bäbismunnar.
Inte helt lätt.
När jag bytte blöja på Dante lite senare ramlade det ut fyra små stenar ur hans body.
Dagen fortsatte med att vi hämtade upp mormor och åkte på en shoppingtur.
Det var några saker jag var tvungen att köpa.
Ingen av dem köptes.
I lugn och ro shoppade vi runt, det blev några toppar till mig, jag bytte två bajsblöjor och handlade nya badhanddukar.
Plötsligt fälls grindar ner, affärer släcks och till vår stora fövråning var klockan stängningsdags.
Vaaa?
Men... jag var inte färdig...

No comments: