Monday, June 1, 2009

Kemtvätt nästa

Det var dags att ta på pyjamas.
Orutinerat nog hade jag inte hämtat fram en innan jag placerade min flinga på skötbordet.
Nu är det två steg till garderoben med om ni bara visste vad en bäbis hinner göra på en millisekund..
Alltså ställer jag ner en liten nakenfis på golvet medans jag rafsar i graderoben.
30 sekunder senare har jag rafsat klart och bäbisen har hunnit skita, givetvis sittandes på den stora runda mattan.
Här skulle man kunna tänka sig att svordomsvisan fick ljuda, men jag bara flämtade till, stirrade på den insmetade skiten och den helt oberörda nakna bäbisen som satt uppe i den.
Sedan på alla lådor, säckar, väskor, madrasser och annat som står staplat på större delen av just denna stora mattan.
Allt för att det fördömda rummet tar sådan förbannad tid.
Efter att ha rengjort den lilla bajsaren var det då dags att flytta på alla saker, ta bort mattan, torka golv, dammsuga, ställa tillbaka alla prylar, nu i snyggare och bättre ordning, innan jag släpade den stora tunga mattan ut i min tvättstuga.
Som om jag inte hade annat att fördriva tiden med...

6 comments:

Tjoxen said...

Du tog väl en bild?

Linda said...

Nä... det är ju typiskt mig.. men det går säkert att göra om det någon gång.

Charlies mamma said...

Men ååå isch!!

Kan du inte ta på pyjamasen efter blöjpåtagningen då? Så slipper du lämna nakenfisen....

Linda said...

Trissan: jo, så klart jag kunde.. Men så tänkte jag att ja, då kan han få vädra den lilla bleka bakdelen under tiden.. Orutinerat.

Tjoxen said...

du behöver en man som kan tq foton medan du städar upp!

Linda said...

Mikael: Nä, jag behöver en man som låter mig slippa torka skit:)