Sunday, June 7, 2009

En bit på väg.

Grillen är monterad.
Nu ska jag bara köpa gasflaska, lavastenar, slang och slangklämmor så går den att använda oxå..
Igår tapetserades väggar i det fördömda rummet med täcktapet.
Där är kanske 3 kvm kvar.
På den tredje rullen täcktapet är kanske kvar till ca 2 kvm.
Lim till ungefär 1 kvm.
Orkar inte ens bli förbaskad, bara krafsa i det allt magrare renoveringskontot och köpa nytt.
I kväll har jag målat klart väggen som ska täckas av garderob och alltså inte tapetseras.
Skönt!
Ska se om jag hinner och orkar avverka något annat på "att göra" listan.
Eller så skiter jag i det och poppar en skål popcorn.
Eller kastar mig i säng.

1 comment:

Ingrid said...

Det där tapetdramat känner jag igen. Alltför väl. Är det inte konstigt att det ALLTID är något som krånglar när man renoverar?! Hoppas att du valde att poppa popcorn. Det hade jag definitivt gjort!