Wednesday, June 3, 2009

Utan prut

Så var det då dags att börja med monteringen av glasskjutdörrarna till uterummet.
Sorten jag köpt är med två dörrar, och nu upptäckte jag att det bara går att skjuta undan en i taget, alltså blir själva dörröppningen bara en dörr bred (83 cm).
Jag vill ju att hela dörrhålet ska kunna öppnas (155 cm).
För att kunna göra det behöver jag alltså en längre rälsskena.
Jag ringer till Skånska Byggvaror där jag köpt mina dörrar och förklarar mitt dilemma.
Tyvärr finns inte så långa skenor för 2 dörrar utan det fick isf bli en 3dörrars rälsskena.
Nja.. det blir ju kanske inte så snyggt med en "tom" skena.
Jag frågade om det gick att skarva och det skulle väl kunna gå, men man fick vara försiktig med hjulen osv..
Jag bestämde mig tillslut för att försöka skarva och fick pris på de kortare.
Så frågade jag om det gick att få snabbare leverans, när jag beställde mina dörrar tog det längre tid än vad jag blev lovad, och jag vill ha skenorna snabbt. jag var villig att stå för frakten själv som normalt ingår.
Säljaren skulle kolla upp om det gick att skicka per post och jag skulle återkomma.
När jag ringde tillbaka för att lägga min order och kolla om det gick att få det per post så sa han att det gick bara bra, och eftersom jag fått vänta sist behövde jag inte ens betala expeditions avgiften på 195kr.
"Den bjuder jag på, man kan ju säga att det här är en kompletteringsorder"
Så lätt är det att göra mig jätteglad!

No comments: