Monday, June 8, 2009

Mera måndag

Efter en fantastiskt trevlig eftermiddag på öf åkte jag äntligen till Munkedal och Babyproffsen för att köpa andra delan av spis/knappskydd som jag missade sist gång.
Jag möts av en stor lapp på dörren där det står:
Måndag 8/6 stängt.
Välkommen åter.
Några svordomar och vi packade oss in i bilen igen.
Väl hemma igen blev det en stund i soffan med en sovande bäbis i knät som då verkligen inte ville vakna.
Inte bra när klockan är 16.30 på eftermiddagen.
Tarzan vaknade till slut och när vi fått i oss lite kvällsmat kom Maria och Elliot på en snabbvisit.
Fantastiskt trevligt.
Till min förvåning var skatten färdig för sängen vid 20.30 snåret och jag har hunnit sätta ihop bordet till altanen till 95%.
Två ben ska skruvas ett kvarts varv till för att hamna rätt, och skivan som bildar ett hyllplan undertill ska kunna läggas dit.
Jag är för klen.
Jag är där och gör ett försök med jämna mellanrum och börjar få röda skavsår i händerna.
Sabla irriterande att vara så nära men ändå så långt borta.

No comments: