Tuesday, June 2, 2009

Lite allmänt svammel

Idag tog jag hem kärran för att fylla med bråte. Väggskivorna från det fördömda rummet bla.
Tarzan somnade tidigt den stackars lille kraken.
Han har fortfarande feber och är klängig och lite gnällig. Men han har det ju jobbigt.
Jag fick iaf burit bort att bråte och fyllde kärran.
På toppen tronar gåstolen Dante fått ärva.
Den har gjort sitt efter många år flera små bäbisar.
Det känns lite vemodigt på något sätt..
Den tiden är redan förbi.
Det känns ju som om det var alldeles nyss vi fick stolen av AC och han brassade runt här hemma helt lycklig över att kunna ta sig runt på egen hand i full fart.
Nu promenerar han runt i full fart i stället.
Han till och med börjar vilja springa.
Det blir svajigt och de knubbiga armarna vevar frenetiskt för att hålla balansen men han gör tappra försök och blir allt duktigare.
När jag lite vemodigt vände ryggen åt högen med bråte och den lilla gåstolen fick jag öga på min nya grill som ännu stod omonterad i lådan.
Jag fick för mig att montera den.
Det måste ha varit samma klåpare till konstruktör som designat min skottkärra.
Lika förbannat krångligt att få ihop om man inte har minst tre armar.
Hur i helvete tror de att man ska kunna hålla tre delar på plats, precis i linje för att få en skruv igenom alla tre delar när alla delar strävar åt olika håll?
Aarrggghhhhh.
Jag kom en bra bit på väg men tillslut tappade jag greppet, allt brakade ihop och givetvis skramlade det så högt att det väckte min sockerpuff, som sov i rummet intill.
Fan.
Han ville inte somna om på en lång stund så jag har fått avsluta grillmonteringen halvfärdig.
Nu ska jag försöka mig på att sy en mössa till tarzan innan jag kryper i säng.

1 comment:

Ingrid said...

Du måste fota resultatet. Mössan, menar jag!