Saturday, June 27, 2009

Det där jävla fördömda rummet

Glad i hågen började jag att mäta, skära, limma och sätta upp mina tapeter.
Jag började med de lättaste, de som inte ska mösterpassas som på fondväggen.
En rulle, 4 våder, blev uppstatta och jag tar några steg tillbaka för att beundra mitt verk.
Ser till min förtvivlan att de inte alls ser vita ut, utan silverfärgade...
Drar med darrig hand fram fondtapeten och håller upp den intill.
Det ser förjävligt ut..
Förjävligt!!
Fult!
Det matchar inte överhuvudtaget!
Jag som höll de så noga emot varandra i butiken, kollade i olika ljus, höll upp och kollade i spegel..
Vis av erfareheten av att färgen jag målade i hallen/köket inte blev som jag trodde.
Men nä..
Med gråten i halsen rev jag ner alltihop och tryckte de dyra beställningstapeterna i sopsäcken.
Kukjävlapisshelvete.

1 comment:

Line said...

Men gumman, så illa kan det väl inte vara. Jag kommer hem till dig. Delar ölen och ciggen och så tar vi en tapetserarkväll. Kram